Vége a téli – nem is olyan nagy – hidegnek, hogy bírta a te akkud? Ha okozott bosszúságot az elindulás, segítünk, hogy a következő szezonban elkerüld ezeket. Az akkuk télen rosszabbul teljesítenek, és ezt reméljük először mindenki olvasás közben találkozik, és nem a saját bőrén tapasztalja. Nézzük át mit tegyél, hogy ez így is maradjon! Ha fedett fűtött helyen van otthon a robogó, motor, vagy autó, akkor már jó eséllyel adott az akku túlélése. Ez esetben is olvasd el az alábbi tippeket, segíthetnek a többi kockázatot is elkerülni. Fedett helyen is vehetsz egy ponyvát esetleg a motorra/autóra, ha télen nem használod, hogy a porosodástól is óvd a gépet (Ez mondjuk konkrétan az akksinak fedett helyen nem oszt-szoroz).
Akkor érdekesebb, hogy mit teszel, ha – mint a többségnek – a szabad ég alatt, vagy fűtetlenül vacog a szívednek kedves jármű.
1. Legyenek tiszták a kábelek!
A korrózió és más lerakódás melegágya az akksigyilkos folyamatoknak, úgyhogy mielőtt eltesszük téli álmot aludni, alaposan tisztítsuk le. Ha semmi mást nem is csinálsz, ezt semmiképp se hagyd ki, mert ha lemerül télen, és a fagyott akksidra bikázol rá, az ilyen lerakódást az arcodba tolhatja darabokban (1 db 12 voltos akksi kb 3 rúd dinamit erejével robban be, ha kíváncsi lennél). A saruk korrózió védelmére használhatsz például ilyen akkumulátorsaru védő sprayt.
2. Sose töltsd a Lítiumos akksit fagypont alatti környezetben!
Ha amúgy sem használod télen a motort, vagy autót, akkor szereld ki és vidd be a lakásba, így eleve sosem hűl le túlságosan, de ha mégis kinn felejtenéd, vagy nem hozzáférhető az akku, a töltésre mindenképp benn tedd csak rá, 5 fokig a gyorstöltést pedig kerüld! (Vigyázz! A mínuszokban töltött akksi töltés közben pont úgy nézhet ki, mint amelyik töltődik, közben pedig éppen gyilkolod megfelé!)
3. Méresd meg/be még a tél előtt!
Már a hideg idő közeledtével is hallgatózhatsz, hogy van-e különbség az enyhe időben megszokott indítás hangjához/hosszához képest, és gyanakodhatsz. (Nem mindig az akku a ludas persze). Ha nem fiatal vagy új az akkumulátor érdemes lehet megméretni, kár a téli hercehurcákat egy haldokló vagy hibás akksival végigcsinálni.
[magento pid=’35211′]4. Töltsd fel időről időre!
Ha teheted, akkor télen 3-4 hetente nézz rá az akku állapotára, és csepptöltővel töltsd fel teljesen (Tarsd be hozzá a 2. pontot). Ha csak rövid távokra (10-15 Km) mész télen akkor kicsit gyakrabban is érdemes ránézni a töltöttségre, a generátor olyankor biztos nem tölt vissza eleget. Ha nincs csepptöltőd, nézz körül nyugodtan a webshopunkban.
5. Ha mégis lemerült.
Ha mégis bikázni kell, legyen kéznél normális bikakábel, plusz egy jófej szomszéd/sofőr a forgalomból. Esetleg tarts egy bikázót a kocsiban.
+1 Ha csereérett az akksi, ne halogasd a váltást, tudjuk, emberi dolog, legyintesz: „Jó lesz az mégegy szezonra!” Aztán nyilván akkor szívat majd meg amikor a legjobban fáj – este hazafelé, autópálya pihenőben, amikor a gyerekért kéne menni stb.
+2 Saját sztori alapján, ha automata váltós a kocsid és P fokozatban hagyod, akkor lemerült akkuval az bizony nem mozdul meg, és ha a garázsba orral állsz be, akkor emberes bikakábel kell, ami egy donorautótól beér a tiédig. Ezután szereztem be azt a NOCO bikázót, amit azóta árulunk is.